boertien.reismee.nl

Langkawi

Woensdag 17 september 2008, Langkawi

Omdat Berry hier een maatpak heeft laten maken zou deze vandaag worden langs gebracht. Zodoende een lekkere dag niks gedaan en grotendeels aan het zwembad / strand doorgebracht.

Donderdag 18 september 2008, Langkawi

Vandaag zijn we met de boot naar Pulau Payar gegaan. Palau Payar is een eiland dat midden in het koraal ongeveer een uur varen vanaf Langkawi ligt. Het water is hier kristalhelder en door het koraal zitten hier ongelooflijk veel vissen.

Na de boottocht heeft Berry als eerste gedoken. Omdat ik nog steeds last van mijn oren heb en toch graag zondag naar huis wil vliegen heb ik maar besloten om niet te gaan duiken en me met het snorkelen te vermaken.

Na Berry zijn duik zijn we gaan snorkelen. Bij het strand waar je het water ingaat zit ontzettend veel vis, je bent je uitrusting tussen de duizenden vissen aan het aandoen. Nadat ik toch echt even over en grens heen moest was het fantastisch. De onderwaterwereld is hier echt prachtig!. Om even te vergelijken; bedenk de aquaria met gekleurde vissen die je vaak bij de Van der Valk restaurants ziet staan, doe dat keer tig duizend en de vissen vele malen groter en je bent in Maleisië aan het snorkelen!.

Toen de haaien (volgens de kenners hier doen ze niks....., zeggen ze!) voorbij kwamen ging me dat op dat moment even te ver. Snorkelen tussen verschillende soorten vissen was al heel wat voor mij en heb eerst de haaien maar op veilige afstand vanaf de kant bekeken. Na een tijdje op de kant te hebben gezeten bedacht ik me dat ik ook eigenlijk stapelgek ben... ik zit in Maleisië op de kant omdat ik het lef niet heb om tussen haaien durf te snorkelen!! Afijn, alle angst maar opzij gezet en maar weer verder gesnorkeld tussen onze shark-vrienden!

Vrijdag 19 september 2008, Langkawi

Vandaag zijn we door het slechte weer (hele dag zo'n beetje regen en onweer maar wel een warme temperatuur met de auto het eiland door gereden en naar de Langkawi Waterfall gegaan. Tja, door het mindere weer hebben we alle watervallen nu gezien hier op het eiland!. De Langkawi Waterfall is met zekerheid de mooiste waterval op het eiland, deze waterval is ook de hoogste en doordat je met de auto al het grootste gedeelte door de bergen hebt gereden, hoef je niet gigantisch te klimmen. Boven aangekomen hebben we nog heerlijk gezwommen.

Weer terug bij de auto aangekomen stonden onze persoonlijke bodyguards de auto al te bewaken..... 2 apen zaten op de auto in de hoop dat we de auto niet op slot hadden gedaan!. Tja en omdat we er nu achter zijn dat die apen niet van die lieverdjes zijn, probeer ze dan maar eens van je auto af te krijgen zonder ze achter je aan te krijgen! Afijn, uiteindelijk hebben we ze met wat sultana's vriendelijk van de auto af kunnen krijgen!.

Hierna nog even gekeken bij het zwarte strand van Langkawi. Het ziet er niet uitnodigend uit om hier een duik te nemen maar het is wel apart om te zien.

Daarna met de auto nog naar de andere kant van het eiland gereden in de hoop dat het weer daar beter zou zijn maar helaas. We hopen de laatste 2 dagen nog op zon!.

Groetjes,

Berry & Suzanne

Reacties

Reacties

Renate

Hey lieverds,

Wat een brutale aapjes zeg! En zwemmen tussen de haaien, spannend, maar ook gaaf!

Geniet nog maar lekker komende dagen!

Liefs en groetjes

Renate en Dennis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!