boertien.reismee.nl

Kuala Lumpur

Eindelijk in Kuala Lumpur!!!!

Ons KLM-toestel vloog gisteren precies op tijd en om 21.00 uur maandagavond vertrokken we dan eindelijk met aardig wat kalmeringstabletten achter de kiezen richting Kuala Lumpur. Had ik me van tevoren druk gemaakt om de 12 uur durende rit te doorstaan, je zult het niet geloven maar ik sliep al om 22.00 uur en toen ik wakker werd ging ik er vanuit dat ik 2 uurtjes geslapen had. Maar goed; het bleek al zeven uur te zijn met nog maar anderhalf uur te gaan!. Had dus zo'n negen uur achter elkaar geslapen! (alleen voor Berry minder want die had 12 uur klem gezeten met zijn benen en geen oog dichtgedaan..)!

Om 14.30 uur landen we plaatselijke tijd in Kuala Lumpur waar we met een hypermoderne trein binnen 2 minuten naar de aankomsthal werden gebracht en de koffers konden ophalen.

We werden door iemand opgewacht die ons naar het hotel zou brengen. Het eerste verschil tussen Nederland en Maleisië (grotendeels een moslimland) werd meteen duidelijk: Berry kreeg keurig een hand en mij werd amper een blik gegund!. Het vliegveld ligt zo'n 50 km buiten het centrum van Kuala Lumpur en we werden in een klein busje naar ons hotel gebracht. Onderweg valt meteen op hoe groen het hier is en aan de kant van de wegen staan alleen maar palmenplantages. Ik heb nog nooit zoveel palmbomen op en naast elkaar gezien. Het is zo ie zo een land van tegenstellingen want onderweg zie je eerst aan de ene kant van de weg tussen de palmenplantages super luxe huizen / torenflats staan en aan de andere kant van de weg zie je meer de krotten waar mensen wonen.

Na ongeveer een half uurtje rijden zie je de eerste wolkenkrabbers en de Petronas Twin Towers opdoemen. Een prachtig gezicht zo uit het niets!. Vanaf dat moment rijd je de stad binnen waar het krioelt van de auto's, bussen en mensen.

We werden afgezet bij het Swiss Inn hotel midden in de wijk China Town. China Town is een ontzettende drukke wijk wat grotendeels bestaat uit open winkeltjes en restaurantjes aan de straat. Het is ontzettend druk maar wel heel gezellig. De Maleisische mensen zijn allemaal superaardig en proberen steeds een praatje met je te maken en je van alles te vertellen over hun land en wat je echt moet zien hier!. Wat ook wel grappig is: als je zegt dat je uit Nederland komt roepen ze meteen Ruud Gullit en Marco van Basten!. Volgens de mensen hier is het Maleisische voetbalteam erg slecht en verliezen ze alleen maar. Ze hebben hier genoten van het Nederlandse voetbal op het EK en konden het niet geloven dat we van Rusland hadden verloren. Tja, zelfs dat volgen ze hier dus.

Aangezien het hier nu dus avond is hebben we net precies gegeten. Je moet het hier zo zien; de koks van alle eetstalletjes koken op de straat waar iedereen langsloopt en daar achter staan tafels waar je aan kan eten. We zagen een stalletje waar we wat wouden eten maar het leek erg druk, trok de vrouw ons mee naar binnen, trekt een tafel van een stapel af, stoelen van een stapel en we werden zo neer geplant waar nog net een tafel past. Ze begreep niet wat we wouden eten en we riepen maar iets van kip, het was dus een verassing wat we zouden krijgen!. Afijn, al met al smaakte het heerlijk en de prijs was helemaal leuk: 16 ringit, oftewel EUR 3,20 voor ons beiden incl. drinken!!!

Nou nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Morgen gaan we een tour door o.a. de stad maken en naar de Batu Caves toe. Dit zijn grotten omringd door apen en is een grote attractie voor de bevolking hier.

Nou tot de volgende keer maar weer!.

Groetjes,

Berry & Suzanne

rianne

hey, wat makkelijk voor je dat het vliegen zo voor je ging;) en wel erg sneu voor men lieve broertje:) maar bij ons is het nu half 4 en bij jullie al avond las ik wel leuk k zag net een paar foto's van de stad zelf is wel erg druk zo t zou vast nog wel drukker zijn. Ik heb niet heel veel te vertellen maar vond gewoon even leuk om te reageren.

maar ik merk vanzelf wel als jullie weer nieuwe berichten hebben en goede reis morgen en nog veel plezier dikke kus en knuffel

Renate

Hey lieve mensjes,

Jullie liggen nu lekker te slapen. Fijn dat de vlucht zo goed is gegaan zeg.

Wel een beetje jammer dat ze vrouwen geen blik waardig keuren, moeten ze dus echt nog leren ;).

Affijn ga maar lekker genieten daar, maar dat komt vast wel goed. Lekker even drie weken in een compleet andere wereld!

Wij volgen jullie op afstand!

Liefs en groetjes!

Dennis en Renate

Renate Groenhout

Hee mensen,

wat fijn voor jou Suus dat de vlucht zo goed gegaan is, maar wel een beetje vervelend voor Berry.
Hopelijk slapen de bedden goed en kunnen jullie een beetje uitrusten.
Zijn ze wel een beetje berekend op nederlandse toeristen, die vaak iets langer zijn dan de gemiddelde maleisiër...of steken de voetjes buiten boord? :-D
Heeft zo ook z'n charmes haha.

Maar geniet ervan, ben benieuwd naar die apen attractie.

Liefs vanuit Houten

Janneke Katoen

Hoi hoi,

Wat fijn dat de reis goed is gegaan, vliegtuig optijd en zo, behalve de beenruimte maar daar hebben de boertiens altijd last van...als je nou in Maleisie bent of in Nederland..haha. De eerste foto's en verhalen klinken goed. Geniet ervan!
Veel plezier

Liefs uit Vianen