boertien.reismee.nl

Langkawi

Maandag 15 september 2008, Langkawi

Vandaag zijn we naar de Seven Wells watervallen gegaan. Dit zijn watervallen die bestaan uit een aantal plateaus en in de brochures werd dit echt aangeraden. Wat echter niet bij de beschrijving staat vermeld is dat je eerst drie kwartier bezig bent om boven te komen. Er is een trap gelegd die je minimaal 750 meter naar boven moet brengen. Met 35 graden in de brandende zon is je doel om steeds het volgende rustpunt te halen. Boven aangekomen viel het wat ons betreft tegen, we hadden hier meer van verwacht. Afijn, we hebben hier wel lekker kunnen zwemmen om af te koelen!.

's Middags hebben we een lekkere rustige middag gehad en hebben we lekker geluierd aan het strand / zwembad.

Dinsdag 16 september 2008, Langkawi

We hadden vandaag het plan om vanmorgen een 3-eilandentocht te doen. Het weer was echter zo slecht vanmorgen dat we dat maar niet hebben gedaan en naar de Durian Waterval zijn gereden.

In vergelijking met de seven wells watervallen waar we gisteren zijn geweest is de Durian waterval echt de moeite waard. Uiteraard weer een hele klim moeten maken in de hitte (gelukkig deze keer niet in de brandende zon) maar eenmaal boven is dat het uitzicht ook wel waard!.

In de middag werd het weer gelukkig beter en hebben we alsnog de 3-eilandentocht gedaan. Met een kleine boot vaar je over zee naar het eerste eiland waar we eruit werden gezet. Op dit eiland is een groot zoetwatermeer waar we konden zwemmen. Je kon hier ook een vismassage doen! Kort gezegd komt het erop neer dat je je voeten in het water laat bungelen en er dan gigantisch veel meerpalmen tussen je voeten krioelen. Uiteraard niks voor mij maar Berry was helemaal in zijn element.

Hierna nog naar een open plek geweest waar de arenden werden gevoerd. Als laatste naar een eiland geweest waar we lekker hebben gezwommen.

Al met al weer een leuke dag vandaag!.

RITA

GEWELDIGE VAKANTIE VOORAL MET DIE HITTE NAAR BOVEN KLIMMEN JAMMER GENOEG IS HET HIER NIET ECHT WARM NOG VEEL PLEZIER LIEFS VAN ONS ALLEMAAL