boertien.reismee.nl

Kuala Lumpur - Olifantenreservaat

Donderdag 4 september 2008, Olifantenreservaat

Vandaag zijn we naar een olifantenreservaat geweest, zo'n anderhalf uur rijden vanaf Kuala Lumpur. Het reservaat ligt midden in het oerwoud en ligt middenin een klein dorpje waar de locale bevolking woont.

De weg naar dit reservaat toe is al een beleving op zich; de weg gaat grotendeels door het oerwoud en je ziet dan ook niks anders dan groene bossen, bergen, rubberplantages en super grote bomen.

Rond de middag kwamen we in het reservaat aan. In dit reservaat worden o.a. olifanten opgevangen die weer in het oerwoud worden uitgezet. De olifanten vernielden alle plantages en vormden zo een bedreiging voor de locale bevolking. De olifanten worden later dan weer in het oerwoud een stuk verderop vrijgelaten. In dit reservaat wonen een aantal ‘werkolifanten' die de gevangen genomen olifanten gerust moeten stellen en ze zo moeten begeleiden in hun terugkeer naar de vrijheid. Ja ja, we zijn goed op de hoogte want we kregen eerst een film hierover te zien hoe je ziet hoe dat in zijn werk gaat.

Nadat we eerst een kijkje bij de olifanten mochten nemen (echt super lieve kleine olifantjes ook!) werden ze later opgehaald en kregen ze hun eerste wasbeurt in de rivier. Erg leuk om te zien en die beesten genieten echt!. Hierna mochten we ze voeren.. Voor het eerst van mijn leven heb ik dan een olifant aangeraakt en gevoerd!. Daarna mochten we een stukje op ze rijden. Echt super!., Misschien dom van me maar ik dacht altijd dat olifanten een gladde grijze rimpelige huid hadden, dat klopt ook maar wat een haren zitten er op die beesten zeg!. Afijn, goed vasthouden en rijden maar, zie de foto's!. Echt spontaan lachen lukte niet echt want was grotendeels bezig om me in evenwicht te houden..

Als laatste kregen ze weer getrakteerd op een wasbeurt in de rivier, Berry ging er met een paar mensen opzitten en werd getrakteerd op een kopje onder in een prachtig heldere bruine rivier waarvan je niet weet wat er op de bodem loopt..... (ik bleef wel foto's maken op de kant...)

Het was dus weer helemaal geweldig vandaag maar wat hadden we het zwaar met de hitte..., het was 37 graden en dan niet zoals je wel eens aan zee hebt met een windje. Nee gewoon tropisch warm met geen zuchtje wind!!.

Morgenochtend vertrekken we vroeg met de auto naar Taman Negara, het oudste oerwoud ter wereld waar we 3 dagen zullen blijven. Dit is ongeveer 4 uur rijden en hierna nog 3 uur met een soort kanoboot. De rugzakken, lange broeken (voor de beesten..) en muggenspray staan al klaar!

Aangezien ik niet weet wat de internet / bereikbaarheidsfaciliteiten daar zijn weet ik niet of ik op internet kan. Vanaf zondag hoop ik weer wat op de site te kunnen zetten (tenzij het eerder kan natuurlijk!)

Groetjes Berry en Suzanne

Reacties

Reacties

Renate

Wat gaaf zeg zo dicht bij de olifantjes! Ik heb nooit geweten dat olifanten ook haar hebben..

Succes in de jungle!

Liefs van ons

rita en dick en de kids

heej,
zo te zien hebben jullie veel plezier succes bij jullie volgende reisonderneming
liefs de kropffies

Romeel en Wenda

Fijn dat jullie het zo geweldig hebben op Avontuur......!
We houden jullie reisverhaal goed in de gaten en zitten af en toe echt te grijnzen achter het scherm!!

Knuff van ons en speciaal van Nynthe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!