boertien.reismee.nl

Langkawi

Zaterdag 13 september 2008, Langkawi

Vanmorgen werden we wakker van de keiharde regen en onweer buiten. Het is dan niet zoals in Nederland even een bui regen, nee het lijkt wel of ze hier met emmers water naar beneden gooien zo hard.

Met onze auto die we voor een week hebben gehuurd ( 40 Euro voor een week..) zijn we naar de noordkust van het eiland gereden, onderweg rij je door de ellenlange rijstvelden heen, erg mooi om te zien!.

Toen we bij de noordkust aankwamen hebben we meteen maar een mangrove tocht geboekt, dit omdat het weer op dat moment goed was en de zee rustig. Met een privé-boot met stuurman vaar je dwars door het mangrovegebied, een gebied in het regenwoud achter de kust waar je dwars door de bomen vaart die in het water groeien. Aan de oevers zie je de apen lopen en boven je hoofd vliegen de adelaars mee. Onderwijl zijn we nog 2 varanen tegengekomen!. Prachtige beesten om te zien (zolang ze dan niet te dicht bij me in de buurt komen..) We zijn o.a. nog gestopt bij een fishfarm midden in de rivier en mochten we de vissen voeren, ik heb bedankt voor de eer maar Berry was helemaal in zijn element!.

Hierna naar een aantal grotten gevaren die vol zitten met vleermuizen en vervolgens naar een open plek in de rivier waar de stuurman stukken kip in de rivier gooide. Gevolg: minimaal 100 arenden duiken in het water op zoek naar hun maaltijd voor vandaag. Daarna nog even lekker gezwommen op weer een stuk verlaten strand en toen weer terug wezen varen. Onderwijl kwam ons nog een dolfijn gezelschap houden!. Echt fantastisch om te zien, helaas kregen we die alleen niet goed op de foto.

Toen we weer terug aan land waren hebben we nog even bij het strand gezwommen toen we de dolfijn weer zagen!!. Onze dag kon niet meer stuk. Als afsluiter van de dag begon het binnen een paar minuten te betrekken en kwam de regen weer met bakken naar beneden. Al met al weer een fantastische dag gehad!.

Groetjes Berry & Suzanne

(p.s. erg leuk dat jullie allemaal zo meeleven en af en toe een reactie achterlaten, helaas kunnen we er niet op reageren via de site maar bedankt!)

patricia

Geweldig hoor!
Lees jullie verhalen allemaal.
Geniet er lekker van!
Liefs Patries

Renate

Wat een gaaf verhaal weer zeg. Jullie maken per dag zo ontzettend veel mee. Echt leuk!

Nog een lekker week om daar te genieten!

Veel liefs van ons

Bernadet

Hoi hoi Berry en Susan

Wat een belevenissen elke keer zeg! Leuk dat we zo elke keer jullie verhalen en foto's kunnen lezen.
Geniet nog lekker van een weekje Langkawi ( toch) lekker strand etc.

Liefs Ralph en Bernadet